Een uitdagende escapemiddag gehad met Break into the box. De kinderen waren erg enthousiast en gedreven. Ze wilden allemaal de sloten openkrijgen. Super leuk dat er zoveel boxen waren per groepje. Ook waren de opdrachten verschillend en sloten aan bij de leeftijd van de kinderen. Erg leuk initiatief!

Maaike, groep 7, Daltonschool Prins Bernhard – Velp

Break into the box is een hele fijne manier om kinderen out of the box te leren denken 😉
Mijn leerlingen zijn ontzettend enthousiast en het is een goed middel om te leren samenwerken. Ik heb gemerkt dat het fijn is als de groepjes bestaan uit 3 of 4 kinderen, op die manier zijn alle kinderen betrokken.

Angelique is toegankelijk en denkt graag mee als we ergens tegenaan lopen. De eerste keer was het even een stap om te beginnen met een box, omdat het best veel informatie is. Maar nu we zelf goed weten hoe de slotjes werken en hoe alles is opgebouwd is de drempel laag en zetten we het graag in. Gelukkig zijn er veel verschillende thema’s waar we uit kunnen kiezen.

Esther, groep 7, Obs De Kern – Ede

Leuke werkvorm, educatief en samenwerken. Zit een hoop potentie in!

Niels, groep 8, CBS De Schakel – Leersum

Ik vond het leuk dat kinderen zoveel samenwerkten en zo samen tot een oplossing konden komen. Het materiaal was ook erg mooi: Mooie boxen, goede opdrachten.

Yvonne, groep 7, CBS De Parel – Strijen

De leerlingen konden door samen te werken tot een oplossing komen. Het niveau was uitdagend. Met de hints erbij bleven ze door zetten.

Marije, groep 7, De Biezenhof – Halsteren

Heel leuk de samenwerking door leerlingen te zien en het is themagericht.

Carlijne, groep 7, De Biezenhof – Halsteren

Leuke opdrachten, mooi materiaal. Onze groep had iets meer tijd nodig.

Debby, groep 6, De Kroevendonk – Roosendaal

De leerlingen waren heel betrokken bij de opdrachten van de escape room, en na wat gepuzzel was er een gejuich als ze de box open kregen en weer naar de volgende box mochten.

Marjan, groep 7/8, De Vaart-Zuid – Ter Aar

Superleuk om de samenwerking te zien. En de skills om informatie te combineren tot een code.

Rob, groep 8B, De Zonnewijzer – Roermond

De escaperoom zit erg goed in elkaar. De kinderen zijn bij het zien van de blauwe boxen gelijk enthousiast. De opdrachtenkaarten spreken erg aan. Ook vind ik de opdrachten leerzaam en echt iets toevoegen. Goed gedaan!

Marlissa, groep 7/8, Gerardus Majella School – Onderdijk

Interessant om iets meer over andere feestdagen te weten te komen. Leuk als het thema later verder nog in de klas door de leraar behandeld wordt. De moeilijkheidsgraad van de opdrachten sloot aan bij het niveau van de kinderen. Ook leuk dat de slotjes niet alleen op cijfers open gingen, maar ook op kleuren. De tijdsdruk maakte het extra spannend voor ze. De kinderen waren erg enthousiast.

Regine, IBBO Dolomiet – Berg en Dal

De Break into the box van mediawijsheid is door de leerlingen enthousiast ontvangen. De opdrachten waren wisselend en stipten alle facetten aan van de media. Van social media tot fakenews. Het zat erg goed in elkaar.

Femke, groep 7/8, It Haskerplak – Oudehaske

Ontzettende leuke, leerzame aktiviteit. Sluit mooi aan bij de moderne vaardigheden van onderzoekend en ontdekkend leren. Kinderen waren erg enthousiast!

Wilma, groep 7/8, OBS De Wegwijzer – Dinxperlo

Alleen het zien van de boxen maakte me al nieuwsgierig naar de rest. Leuke, uitdagende opdrachten. Ga zo door! Leuke activiteit.

Monique, groep 7/8, OBS Pantarijn – De Meern

Het was geweldig! Vooral leuk te zien hoe ontzettend gemotiveerd en betrokken alle kinderen waren. Maar ook de informatie was zo nuttig! En het spelelement was geweldig. Wat ook top was, was dat het ook echt lukte bij alle groepjes, dat maakte het tot een succes! Wat knap gemaakt en goed doordacht !

Olga, groep 7, Pancratiusschool – Enkhuizen

Leuke uitdagende vragen/spellen en afwisseling. Super goed over nagedacht! Complimenten!

Suzan, groep 6, Pieter Brueghelschool – Arnhem

De spelvorm en variatie in de opdrachten vond ik heel leuk. Voor onze HB+ groep had het iets moeilijker gemogen.

Laura en Mandy, HB+ groep, SBO De Bonte Vlinder – Den-Haag

Geschikt voor veel leeftijdsgroepen. Heel leuk dat je kunt aansluiten bij een thema dat actueel is.

Marleen, groep 8, Sol De Watervlinder – Hendrik Ido Ambacht

De escaperoom over mediawijsheid sloot goed aan bij de belevingswereld van de kinderen. Door de indeling van de opdrachten moesten de kinderen goed samenwerken en overleggen. De kinderen waren erg enthousiast en de escapegame was voor mijn groep voor iedereen binnen de tijd op te lossen.

Andr̩, groep 8, Kuyperschool РAndijk

Een gave escape ervaring gehad. De leerlingen waren enthousiast. Zij konden in meerdere groepjes aan de slag en waren gemotiveerd om samen naar de juiste oplossingen te zoeken.

Bob, groep 7, De Kuyperschool – Andijk

Betrokkenheid van de kinderen, elkaars talenten gebruiken om verder te kunnen komen, samenwerken, spanning, leerzaam, nieuwsgierigheid opwekken, gewoon leuk!

Marino, groep 7, Pieter Brueghelschool – Arnhem

De leerlingen hebben een leerzame en coöperatieve middag gehad. Het was leuk om de drive te zien bij de leerlingen om de codes te kraken. Sommigen probeerden het te kraken zonder te lezen, maar het was toch belangrijk om te lezen. Zo kwamen ze ook tot gesprek/discussie. Ook weer goed om te zien dat 3 kapiteins op een schip niet werkt.

Gieta, groep 8, De Tulp – Hengelo

Zeer leuke game voor de bovenbouw! Alle leerlingen zijn actief en betrokken, en zonder samenwerken kom je er niet! Een aanrader dus!

Linda, groep 8, Pancratiusschool – Enkhuizen

Educatieve game, waarbij dit onderwerp voor leerlingen op een goede manier wordt aangeboden. Leerlingen leren anders dan normaal op deze wijze. Leerlingen leren niet alleen kennis, maar ook vaardigheden (samenwerken)

Lisanne, team 2, Praktijkschool PPL – Heerlen

De game is prima! Uitdagend, meerdere boxen om te openen… Een introductie(filmpje) is misschien ook leuk!

Manon, groep 8, Pancratius – Enkhuizen

Super leuke workshop waarbij leerlingen uitgedaagd worden om samen te werken en veel kennis opdoen door te ontdekken en met elkaar in gesprek erover te gaan. Leerlingen werden enorm uitgedaagd om samen te werken. Erg leuk was, dat 1 ll. aangaf dat hij ervaren had dat je door samen te werken pas echt verder komt.

Marijke, team 2, Praktijkschool PPL – Heerlen

Dat alle leerlingen lekker bezig waren. De materialen zagen er mooi en verzorgt uit. We hebben wel een hele leuke middag gehad. Dank je wel dat je bij ons langs bent gekomen.

Peggy, Recon Openluchtschool – Rotterdam

Ik vond de game erg leuk en de kinderen moesten echt goed lezen om tot de goede antwoorden te komen. Ik vond het super leuk. Een duidelijke instructie vooraf en achteraf. Je liep rond en hielp waar nodig.

Ricky, groep 7, Sint Bavoschool – Harmelen

Op een leuke manier bezig geweest met het gebruik van Social Media. Alles goed voor elkaar, mooie materialen.

Sandy, groep 7/8, Matthieu Wiegmanschool – Bergen

Zelf lezen, puzzelen, op eigen wijze wijzer worden. Wie wil dat nu niet, zoveel betrokkenheid met een leuke juf voor de klas?

Sylvia, groep 7, Matthieu Wiegman – Bergen

De escaperoom zorgt ervoor dat de kinderen leren samenwerken en out of the box leren denken. Het vraagt om goede communicatie, een creatief denkvermogen en ontdekkende leren. De leerlingen waren super enthousiast en zouden dit wel vaker willen doen.

Tineke, groep 7, Sjaloomschool – Katwijk

We hebben de escapegame over Mediawijsheid gespeeld. De kinderen waren enthousiast. Vooral ook leuk om te zien dat de samenstelling van het groepje er niet toe doet. De kinderen waren ontzettend gemotiveerd en betrokken. Voor alle kinderen was er een succes ervaring om een box open te krijgen. De onderwerpen waren informatief en leende zich echt om het gesprek met elkaar aan te gaan over de media. Wat knap en goed doordacht in elkaar gezet.

Nicole, groep 7, DKC de Liaan – Helden

Buiten verwachting, weinig beeld bij wat ons te wachten stond. Prachtig dat de kinderen door te doen de weetjes tot zich kon nemen. Ik zag een heel betrokken klas.

Irma, groep 7, De Tweewegen – Wieringerwaard

Uitdagend voor elk kind, ze leren er samenwerken, met elkaar in discussie gaan. En onbewust zijn ze informatie aan het vergaren.

Jeroen, groep 8, OBS de Tweewegen

Educatief op een leuke manier. Leuke les, de kinderen waren erg gemotiveerd.

Karin, groep 8, De Zeester – Beverwijk